Uppdatering!

Nu är semestern slut, är hemma igen och har börjat jobba. Känns helt ok faktiskt! Trots det braiga vädret...

Semestern spenderades först på landet (bästa stället på jorden <3), vi var väl där i lite mer än en vecka. Sen tyckte Krille att vi skulle åka på en "egen" liten bilsemester, så vi åkte och köpte grejer, kollade upp campingar och så och på tisdagen åkte vi till Öland!
Vi hamnade på en kanonfin camping i Borgholm, vi var där ganska tidigt så vi gick runt och strosade i "stan" på eftermiddagen innan kvällen avslutades på "Harry´s" med räkfrossa :P
Det var Viljas första natt i tält, hon somnade jättebra men eftersom Ölands ALLA måsar hade bestämt sig för att ha fest ovanför vårat tält vaknade vi redan klockan 4,20. Jaha, tänkte vi. Packade in oss i bilen så att inte hela campingen skulle vakna, och åkte vidare norrut till Böda och Ölands längsta strand (med härlig vit sand!) där vi åt frukost, MYYYYYSIGT!
Sen blev det ett ganska kort besök på Ölands Djurpark (dyrt och inte speciellt bra....) innan vi körde vidare till Vimmerby där vi tältade natt nummer 2. Campingen låg i stort sett på staranden, och vårat lilla badmonster skulle bada HELA tiden... Vilja sov som en stock hela natten ända tills halv 9 eller så. Då packade vi in oss i bilen och åkte hemåt!

Skönt att komma hem igen, sova i egen säng, tvätta och duscha som man är van vid!

Hemma en natt, sen åkte jag, Sara och Carina till Lida Country Festival! Vi hade riktigt kul, jag dansade 2 gånger också... Ni som känner mig vet att det INTE hör till vanligheterna! Mycket ögongodis :P
En natt i tält (usch fy blä) och sen ganska tidig hemfärd med ett stopp på Gula Villan (som egentligen inte hade öppet, men vi fick käka ändå).

Detta har jag lärt mig under semestern:
- Aldrig med tälta!
- Vilja ÄLSKAR att bada
- Lida Country Festilval är definitivt värt ett besök nästa år
- Mina föräldrar är världens bästa
- Borta bra men hemma bäst
- Grilla är gott men inte varje dag hela sommaren
- Sara är jätteduktig på att dansa linedance
- Carina är mindre bra på att dansa linedance

Glömde säga att min medryttarhäst Fiona är till salu :( så snart är jag utan häst igen...