Privridning #3

Jaha, idag var det dags igen. Hästen står här i Södertälje, väldigt bekvämt med gångavstånd till stallet! S är ett halvblodssto -95. Väldigt pigg, kunde i stort sett bara skritta. Så fort jag försökte komma fram i trav började hon studsa och/eller galoppera. Det gick likadant när ägaren red först, så det berodde nog inte (bara) på mig.

Men, trevlig häst på det stora hela. Mysigt stall, gott om ridvägar. På minussidan -ingen ridbana! Men, ängar och forbollsplaner att rida på. Och man kan rida ut själv. Trevlig ägare (och hennes kompis som var med).
Och hon brukar inte vara så pigg säger ägaren. Det låter som att det blir en till provridning!

Har iallafall bestämt att jag inte ska gå vidare med häst nummer ett.

När jag sen var hemma hos mamma och pappa hörde jag på radion att det var lösa hästar i stallet där häst nummer ett står, och att en hade blivit påkörd en bil och inte klarat sig :(
Usch vad tragiskt!

Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad spännande, jag håller tummarna. Kan du inte fota och lägga upp bilder på hästarna du provrider så man kan få en uppfattning??



KRAM!!

2010-02-19 @ 19:48:13
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Hemskt det där med olyckan.. Urs!

2010-02-21 @ 07:26:46
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0