Provridning #1

Idag var det alltså dags för den första provridningen! Och ni kan tro att jag var nervös, ojojoj! Det var länge sen det pirrade så mycket i magen!

Krickan var med (hon hade tråkigt och så var hon lite nyfiken på stallet), vi skulle träffas kl 3 men vi var lte tidiga. Sen kom tjejen och vi gick in till B.J som precis kom in från hagen. Vi ställde honom på gången, och började borsta och fixa. Ägaren har sagt att han är sur och att det mycket väl kan komma ett bakben om man inte passar sig, så jag hade lite extra koll på baken när jag borstade! Skydd, sadel och träns kom på plats och sen var det dags för mig att hoppa upp... Hade väl egentligen hoppats på att ägaren skulle rida först men det gör ju inget.

Upp och hoppa, tack och lov hade dom en pall. Skrittade några varv, kortade upp tygeln och började känna lite på honom i skritt först. Kändes helt ok, började trava (lite stötig) och oj vad man fick jobba med benen! Tror jag kommer känna av det lite imorgon... Sen provade jag lite galopp (vilken härlig galopp!!!!) och sen kände jag att det räckte.

Har inte bestämt hur jag ska göra, ska förhoppningsvis provrida en till häst i veckan, sen får vi se! Men än så länge ligger B.J helt klart på plussidan. Minus är stallet samt att man inte kan rida ut själv på honom. Jag älskar ju att rida ut!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Emma

Varför kan man inte rida ut själv? Kan du inte visa bilder på hästarna du provar?? Vad har Krickan för häst nu för tiden? Kram

2010-02-12 @ 20:56:16
Postat av: Tolla

Den har gått på ridskola i 18 (!!) år och vill inte vara själv. På banan går det bra!

Tog tyvärr inga bilder...

Krickan rider inte alls nu, tyvärr. Men hon är också sugen på att börja igen!



Kram

2010-02-12 @ 21:12:51
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Spännande!! Hade oxå velat se bild ju.. Jobbigt med hästar som det "inte går" att rida ut på själv. För det är verkligen underbart annars!

2010-02-13 @ 15:14:14
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Carina

Glad för din skull, men jag hoppas att du hittar en häst som du kan rida ut på för jag vet hur mycket du saknar det! Puss

2010-02-13 @ 16:46:00
Postat av: Tolla

Ja det var riktigt kul! Jag ska provrida en till häst på tisdag innan jag bestämmer mig, det är ett halvblodssto -97, hyfsat välutbildad. Pigg!

Återkommer :)



Pöss

2010-02-13 @ 20:05:42
Postat av: Pwö

Åh vad spännande! Hoppas du hittar något bra! KRAM

2010-02-13 @ 20:48:06
URL: http://hastliv.blogspot.com
Postat av: Bella

Krickan skulle ju oxå kunna söka medryttarhäst på samma stall , så kunde ni rida ut tillsammans! ;) Vad roligt att det gick bra, puss o kram <3

2010-02-14 @ 21:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0