Provridning #2

Igår var det dags för min andra provridning. Det började med att jag körde helt fel och var framme typ 40 minuter efter bestämd tid... Men både ägaren och hennes mamma var supertrevliga, dom åkte och mötte mig när jag lite skamset ringde och förklarade läget.
Hästen, P, är ett 13 årigt halvblodssto, modell grövre (tänk Affe plus lite till), hyfsat välutbildad hopp/dressyr. Tyckte hon var lite tung i handen och lite stark, ägaren hjälpte mig men jag fick inte riktigt till det. Nu hade hon stått i 2 dagar och det var mörkt och snöigt på volten så vi hade väl oddsen emot oss.
Hur som helst, både hästen och ägaren plus mamman var verkligen jättetrevliga! Tror jag ska åka och rida henne en gång till innan jag betämmer mig!

Satt och läste Ridsport nyss och hittade en perfekt häst till mig och syrran: "Val -93 e. Feliciano. Underbart psyke och hur snäll som helst. Stadig häst som gör det du ber om. Tävlar idag 1,10, tränar 1,30. En säker och trygg häst i såväl hoppning som dressyr. Stabil i all hantering, lastar sig själv. 60.000kr"
Det låter väl bra? Men tyvärr har jag inte några pengar i madrassen, men man kan ju få drömma lite :)

KRAM

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad kul att det gick bra. Men jag tycker du och Krickan ska köpa en häst tillsammans! Den låter perfekt.

KRAM!!

2010-02-17 @ 20:02:05
Postat av: Tolla

Ja, det är ju det som är planen men det är tyvärr ett tag tills det blir verklighet... Först och främst ska jag ordna min egen ekonomi, flytta och fixa ett ordentligt jobb!



KRAM

2010-02-17 @ 20:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0