Helgen!

I lördags hade Tiger fest! Jag har varit sjuk ett tag (långvarig förkylning, bihåleinflammation som följd) så jag var inte på mitt bästa partyhumör kan jag ju inte påstå. Men, det var kul! Blev taxi hem, skööönt! Vilja var hos farmor och farfar, så det blev sovmorgon för oss, nice :D

Igår var jag och Krickan i stallet, vi red Lando en stund var och det gick bra! Det vi behöver träna på är:
- Galoppfattningar, framförallt från trav
- Sidvärts
- Försöka hitta en bra lite lägre form, han går gärna i en lite för hög form för hans nuvarande "dagsform"

Har fått låna 2 sadlar, en brun fin hoppsadel av Maria och en svart dressyrsadel av Tessi. TACK <3 <3 <3

Tips på bra "bygga muskler och kondis-övningar" mottages tacksamt :)

Efter stallet åkte jag till Bonden (alltså till Krilles föräldrar) och fick lite mat. Sen hem, inser att jag också hade Pricken idag. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ. Försökte hitta nån som var i stallet men alla hade ju såklart redan åkt hem, det var ju ändå söndag klockan 19,30. Så, in i bilen och till stallet en andra sväng. Ganska mysigt faktiskt, alla hästarna gnäggade när jag kom in i stallet, dom trodde nog att det var dags för käk! Och mysigt med SNÖ!!

Idag är det jobb som gäller, imorgon stallet :D

Kram <3


Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Tack för i Lördags. Tack för allt. <3

2010-11-22 @ 15:05:55
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Kondis: intervall-träning. I ridhus/ridbana: 1 v skritt, 5 v trav, byt håll 1 v skritt, 5 v trav - upprepa t.ex 4 ggr. Bygg sedan på på samma sätt i alla gångarter och intervaller.

Ute: klocka och rid lååånga travpass varvat med skritt så det inte blir så mycket mjölksyra.

Vi gjorde detta med Kakan i slutet på sommaren för att han behövde komma igång innan tävlingssäsongen. Det funkade HUR bra som helst. Otroligt effektivt. Dock enormt tråkigt i ridhus/ridbana. Vi körde sådana här pass ca 3 ggr i veckan i 3 veckor - toppenkondis efter det.

Bygga muskler: A och O i bygga muskler är ju att hästen får tillräckligt mycket och rätt sorts mat. Framför allt proteiner - får han för lite proteiner så spelar det ingen som helst roll vad ni gör, han kommer ändå inte bli välmusklad. Så kolla det först.

Förutom det: kavaletti, galopparbete ute, tömkörning.

Vi vill gärna se lite bilder på Lando här i bloggen :D

Vill ni ha täcket - annars säljer jag det på Tradera?

2010-11-22 @ 19:22:14
URL: http://hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0