Höstrusk

Regnet vräker ner, ganska mysigt tycker jag (som inte behöver jobba ute) men lyckligast av alla är nog Vilja. För det finns ju vattenpölar på dagsi att hoppa i! Lyckan var fullständig i morse när jag lämnade henne. Sötnos <3 För er som inte vet det går Vilja numera på ett sk. "ur och skurdagis" dvs säga ett dagis där barnen är ute flera timmar om dagen, oavsett väder. Mycket bra tycker jag som anser att "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Och sen tror jag att det bidrar till att hon knappt har varit sjuk sen hon började på dagis (hon jag i ju för sig sällan sjuk innan heller...), tror hon varit hemma pga sjukdom 2 dagar totalt.

Fyndade i måndags, ny stövletter som hade kostat 399:- och nu var nedsatta till 99:-. Det kallar jag FYND :)

Bild kommer här:



Nä, nu ska jag till macken och tanka, sen lunch med Krickan och sen stallet :) Pricken flyttade till ett nytt stall i helgen, där även Krickan har en box bokad till hennes nya häst.

Tjingeling :)

Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Vart fyndade du dom där snygga???? :O Aah, jag vill oxå fynda lite.. Ur & Skur-dagis är bra. På Rasmus dagis är dom oxå ute varje dag. Massa timmar. DOm kallar sig inte Ur&Skurdagis men är ute ändå. Grymt! Dessutom sover ju prinsen ute varje dag året om så :) Snacka om utebarn! :)Vattenpölar är ju kul för oss vuxna med.. om man har fungeramde gummifötter! ;)

2010-11-03 @ 18:00:52
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Carina

Håller med Sara i allt, på Moas dagis är dom också ute typ hela tiden, undra vad som gör att man kan kalla sig ur och skur dagis? Kanske bara privata som kan göra det.

Skönt att inte Vilja vart så mycket sjuk, men man får inte glömma att ett barn som är snorigt och hemma en hel del när dom är typ dagisålder är oftast mer resistenta när dom blir äldre. Man måste få bakterierna och virusen för att bli motståndskraftig mot dem. = )

Nu blev jag visst lite besserwisser men men ... ; )

<3

2010-11-04 @ 07:21:29
Postat av: Alex

Vilka snygga skor :-) Härligt att fynda lite!

Hur går det med lägenhets letandet? Har ni hittat något? Kram

2010-11-05 @ 09:11:23
URL: http://alexnorelius.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0