Hoppning!

Idag stod det hoppning på schemat. Och NEJ, det var såklart inte jag som hoppade utan Krickan :)

Det gick riktigt bra faktiskt! Vi hade ett sockerbitshinder på varje diagonal och ett räcke på volten vid C. På slutet hoppade Krickan och Lando en liten "bana": Diagonal, volt vid C över hindret och sen andra diagonalen upp. Höjden var väl typ 70-75, men det var inte det som var det viktiga. Koncentrationen låg på takt, tempo och form. Både jag och Krickan (och säkerligen också Lando) var jättenöjda efteråt!

Ett minus hos Lando är att han verkar vara mer hopptränad än dressyrtränad. Och, som mina gamla elever säkert kan rabbla i sömnen; Dressyren är grunden till all ridning! Så Krickan kommer träna lite dressyr framöver för Tina, så hjälper jag henne med hoppnngen tillsvidare.

Längtar till våren när man kan RIDA UTE! Ridhus är ju jätteskönt men blir snabbt tråkigt för både häat och ryttare.
Hade tänkt ta lite bilder igår men det glämde jag såklart...

Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0