LANDO

Har inte skrivit så mycket om Lando på ett tag, tänkte att ni skulle få en liten uppdatering :)

Vi har ju hunnit lära känna Lando lite mer nu och han verkar verkligen vara en toppenhäst! Tyvärr har det blivit mycket ridning inne, han har inga skor bak och vägarna omkring stallet (typ den enda vi känner till iallafall...) innebär att man måste gå mycket på vägen. Som ni säkert märkt är det ju snö och is överallt nu... Innan det blev plusgrader gick det att rida på åkern men nu funkar det inte heller. Så, istället för att sko honom bak (han har aldrig haft dojjor bak) avvaktar vi våren :)
Men, han är lika glad och positiv varje ridpass ändå! Jag har ridit dressyr samt haft bommar framme, han tycker det är kul att jobba men orkar inte så länge. I vänster varv går han kanon! Högervarvet är hans svåra varv, och samtidigt mitt svåra varv. Dålig kombination! Det går bra så länge man rider brevid väggen... Så fort jag svänger tappar jag ytter! Men, det är bara att kämpa på!

I stallet är han också så himla okomplicerad, man kan ta in honom mitt på dagen, han står snällt i boxen när man gör iordning honom. Bryr sig inte om snöras eller blåst i tältväggarna. Men däremot är harvgrejen i hörnet lite farlig :)

Imorgon ska Krickan vara med på bomträning, det går säkert bra. Fram mot våren ska jag börja träna också :) Måste träna mig själv först så jag orkar bara ;)
Krickan får ta hand om hoppningen tillsvidare, jag har gärma bommar men det räcker med det... 




Pussmule <3



Surprise, bilderna hamnade åt fel håll. Jag ger upp.....

Kommentarer
Postat av: Moa

Du är nog en av de mest tekniska personerna jag känner :-)



Haha, kram på dig Tolla!

2011-01-19 @ 19:26:43
URL: http://hejmoa.webblogg.se/
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Finingpållen! :) Orkar inte kommentera alla inlägg sen sist jag läste men du vet iallfall att jag läser flitigt. <3

2011-01-20 @ 00:00:14
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0