Listan #dag 5#

VAD ÄR KÄRLEK?

Det finns olika sorters kärlek.

Man kan älska saker. Jag älskar min telefon, bilen, diskmaskinen och tvättmaskinen till exempel! Jag skulle känna mig naken utan alla dessa saker, men  det är inget man inte skulle klara sig utan.

Man kan älska djur. Jag älskar "mina" djur :)

Man kan älska människor. Jag älskar mina föräldrar, mina syskon, min andra familj, mina vänner och jag älskar Krille. Det skulle vara väldigt svårt att klara sig utan er <3

Man kan älska sitt barn. Jag älskar många andra människor, men jag ÄLSKAR Vilja. Hajar ni skillnaden? Vilja är ljuset i mitt liv, min glädje och för henne skulle jag göra allt. ALLT. Jag blir rädd när jag tänker på allt som skulle kunna hända henne och jag ska göra allt för att skydda henne mot allt ont ute i den stora världen!

JAG ÄLSKAR ER <3 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mycket bra beskrivet - och alla som har barn fattar nog exakt vad du menar. Resten är det inte säker att dom fattar. Jag tror nämligen att just kärleken till ens egna barn fattar du inte om du inte har egna barn. Det går liksom inte att föreställa sig något så stort och oreservationslöst!!

:)

2011-01-11 @ 11:04:08
URL: http://hastliv.blogspot.com
Postat av: Tiger

:)

2011-01-11 @ 18:57:27
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0