Listan #dag 6#

MIN DAG

Vi vaknade ca 7,45, låg kvar i sängen och kollade lite Bolibompa innan vi gick upp, närmade halv 9. Satte på kaffe och dukade fram frukosten, samma som vanligt: Juice, mackor, smör, ost, kaffe och kräm och mjölk till Vilja.

Efter frukost var det dags att klä på oss och åka till dagis! Vilja tycker det är så roligt, det är sällan gråt när jag lämnar henne. Skönt!

Till ICA och handla inför middagen och hämta ut ett paket som Krickan beställt (ett fleecetäcke till Lando, marinblått med bred vit och röd kant, ursnyggt!). Hem och lämna matgrejerna, sen hem till Carina och kolla lite film (jag veeeeet, lyxigt va :)) och käka lunch . Sallad blev det!

Efter lunch bytte jag om och åkte till stallet. Mockade, gjorde påsar & hinkar, bytte vatten. Tog in Lando, lät han käka lite medans jag borstade och gjorde iordning honom. La fram 2 bommar på medellinjen (fast som låg mellan E & B). Red över bommarna i trav, red öppnor på långsidorna och sen över bommarna igen. La in en volt här och där i galopp då och då. Det gick bra! Han kändes fin, öppnorna var helt ok, framförallt dom i vänster varv.

När jag var klar i stallet åkte jag hem och började förbereda middagen, idag skulle det bli Chili con Carne. Mums :P Kan nog lätt påstå att min Chili con Carne är bland den godaste i världen :)

Strax före 16 åkte jag till VC i Salem, dax att få nytt recept på p-piller :) Sen hämta Vilja på dagis, hon ville inte åka hem idag....

Middag, diska, tvätta. En kopp kaffe nånstans däremellan.

Dax för Vilja att gå och sova, samma rutiner som vanligt: Jag och Vilja byter om till pyjamas och borstar tänderna. Sen sitter Vilja och Krille i soffan och gosar medans jag gör välling. Vilja ropar när det är dax, sen upp och så fort vällingen är slut ska hon ner i sin säng och jag ska gå. Sen somnar hon så duktigt alldeles själv :)

Nu sitter jag och Krille i soffan och glor på TV!

Natti natti :) 


Kommentarer
Postat av: Tiger

Lät som en Najs dag! :)

2011-01-12 @ 21:15:32
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Johanna "Tolla"

Japp :D

2011-01-12 @ 21:51:01
URL: http://tollasvilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0