Listan #dag 9#

MIN FÖRSTA HÄST

Min första häst hette Tina T Tucker, och precis som namnet antyder var hon ett varmblod. Tror hon var typ 8 när jag köpte henne, jag hade som många andra tonåringar bönat, bett och hotat tills mina föräldrar gav med sig... Jag var då 14-15.
Vi köpte Tina från Björklinge utanför Uppsala för 8.000:-. Hon stallades upp på Gärtuna i Östertälje, ett jättetrevligt stall!
En läskig sak som hände var att hon fick underkäken söndersparkad i hagen, vi var då i fjällen (sportlov) och stallägaren åkte med henne till Ultuna där hon opererades. Allt läkte bra och hon fick inga men atv det.
Det var vinter när vi köpte henne, och jag åkte av några gånger, tröttnade väl lite också, och efter ca ett halvår lämnades hon ut på foder till en tjej som heter Petra som senare köpte henne. Där blev hon kvar tills hon togs bort för några år sen!

Tina var ingen bra första häst som ni kanske förstår, den första hästen ska vara en trygg och säker läromästare som man ska ha roligt med :)

Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Och fler pållar har det blivit med tiden.. ;) Hehe.

2011-01-15 @ 14:20:17
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Emma

Det känns som evigheter sen, när var det egentligen du hade Tina? Vad roligt det var när du fick en egen häst! Du var verkligen jättestolt!

2011-01-15 @ 18:22:02
Postat av: Johanna "Tolla"

Emma, det var 1994 jag köpte henne. Ja jag var stolt :) och jätteglad såklart men insåg rätt snabbt att det inte var nån bra första häst... Är glad för hennes skull att hon kom till en ägare sen som hade kvar henne resten av hennes liv!

2011-01-15 @ 22:09:24
URL: http://tollasvilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0