SOMMARTIDER hej hej SOMMARTIDER!

Jaha då var det dags att ställa om klockan till SOMMARTID! Alltså ska klockan ställas fram en timme vilket gör att det blir ljusare på kvällarna, skönt!

Ända sen jag var liten och fattade att man skulle ställa om kklockan två gånger om året har jag aldrig riktigt fattat VARFÖR. Jag förstår ju grejen ATT man gör det men varför egentligen? Det blir ju liksom plus minus noll på ett år iallafall. Är det för att "våren är här och då ska det vara ljust längre på kvällarna" respektive "nu är det vinter och då ska det vara mörkt tidigt på eftermiddagen"? Det måste ju finnas en RIKTIG förklaring....??

Ni som är så himla smarta därute och kan allt det här med att vända på bilder och så kanske vet varför ;)

Kommentarer
Postat av: Krickan

det är för att vi ska ha så många ljusa timmar som möjligt har jag hört... men jag fattar ändå inte grejen!

2011-03-29 @ 20:42:02
Postat av: Johanna "Tolla"

Nä men eller hur!

2011-03-30 @ 14:35:25
URL: http://tollasvilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0